Felanmälan

När du flyttat in och vill göra en felanmälan vänder du dig till vår eftermarknadsavdelning via formuläret nedan.

 

Semestertider
Under semesterperioden vecka 28-31 har vi begränsad bemanning.
Ärende som kommer in under denna period kan handläggningstiden vara något längre.
Vi ber om överseende och hoppas på er förståelse.

Garanti och Eftermarknad önskar er en skön sommar

 

VIKTIGT – LÄS IGENOM DENNA TEXT INNAN DU GÖR EN FELANMÄLAN.

Mellan 0-6 månader efter Slutbesiktning gäller följande:

  • Akuta skador anmäls direkt till LB-Hus alternativt ta direktkontakt med tex rörmokare (läckage).
  • Dagen efter godkänd slutbesiktning har du 6 månader på dig att anmäla synpunkter och anmärkningar, som ej uppdagats vid slutbesiktning.
  • Eftermarknadsansvarig eller eftermarknadstekniker tar kontakt med dig för information kring vidare åtgärder.

 

Mellan 6-24 månader efter slutbesiktning gäller följande:

  • Punkter som uppkommer mellan 6-24 månader efter slutbesiktning tas upp på garantibesiktning som ska hållas och ingen felavhjälpning sker under perioden.
  • Allvarliga fel åtgärdas: Vatten, större el-fel, värme, maskiner samt dörrar och fönster som satt sig.
  • Garantibesiktning anmäls alltid av kund.

 

Hanteringen av felanmälan sköts av vår koncerngemensamma eftermarknadsavdelning inom Svensk Husproduktion AB. När du fyllt i formuläret kommer du därför att bli kontaktad av en medarbetare som arbetar på Svensk Husproduktion.

 

TILL FORMULÄR FELANMÄLAN